SHILEGOV: DO T’I SHFUQIZOJA INSPEKTORATET QENDRORE, INSPEKTORATI SHTETËROR TË MOS EKZISTOJË 25.10.2020

Në debatin "Si të arrihen shërbime efikase dhe të pavarura të inspektimit në Shkup" të organizuar nga OJQ Infoqendra, Kryetari Petre Shilegov adresoi disa probleme me të cilat përballen inspektoratet komunale, si dhe nevojën për të ndryshuar urgjentisht rregulloret ekzistuese.

- I kam përkushtuar një pjesë të mirë të kohës në mandatin tim për të ndihmuar sistemin të bëhet funksional. Ajo me të cilën duhet të pajtohemi dhe të përballemi është se kemi një sistem jofunksional. Dhe, për shkak të kësaj, gjendja jonë është e këtillë. Unë do të shfuqizoja inspektimet qendrore, të mos ekzistonin plotësisht, të mos ketë inspektorat shtetëror. Mund të ketë një organ shtetëror që do të mbikëqyrë inspektimin e inspektimeve komunale, madje edhe inspeksioni i tregut nuk duhet të jetë qendror. Prioritetet tona si organe janë të ndryshme. Mosdhënia e pushtetit kryetarëve të komunave ose lënia e mundësisë për ping-pong institucional është arsyeja pse jemi në këtë situatë në terren. Për shembull, unë dua të kryej një aksion në Bitpazar. Duhet ta lus inspeksionin e tregut. Për të mos u keqkuptuar, nuk po them që bashkëpunimi është i keq. Por pozicioni im ligjor është që unë duhet ta lus inspeksionin e tregut. Për më tepër, ekziston një rrugë në Zhelezarë që ndan komunat e Gazi Babës dhe Butelit. Një inspektor mjedisor nga Buteli kap një peron në vend duke hedhur mbeturina, njeriu identifikohet, por hedh mbeturinën në të djathtë, në Gazi Babë. Dhe inspektori nuk mund t'i bëjë asgjë. Shkupi është shumë më specifik sesa njësitë e tjera të vetëqeverisjes lokale duke pasur parasysh dualizmin në vetëqeverisjen lokale, kështu që ne vendosëm që ajo që kemi si koncept është gjë e mençur, derisa të gjindet një zgjidhje  sistematike me policinë komunale. Ja ta hapim sfidën - për të shfuqizuar inspektimet shtetërore, ne kemi Inspektoratin Shtetëror të Mjedisit jetësor më katastrofik, me shumë dobësi subjektive, kështu unë i përcaktoj disa dukuri për të cilët ne të gjithë jemi të vetëdijshëm se ekzistojnë. Epo, Inspektorati i Qytetit del për të matur nivelin e ndotjes së lumenjve, kështu që Inspektorati i Qytetit kap kriminel me mbeturinat mjekësore. Mediat janë këtu, pyesni prokurorët se deri ku kanë mbërritur me atë çështje. A e dini se qëndron? Pas konferencës për shtyp atëherë, përpara pandemisë, u përhap një famë e vogël, u shkruajtën disa artikuj, erdhën disa hetues, pandemia u përhap dhe gjithçka është nën radar. Prandaj, sistemi që ne e konsiderojmë jofunksional duhet të korrigjohet, me ndryshime ligjore - tha Shilegov.

Ai shtoi se kategoria e përgjegjësisë morale dhe njerëzore, jashtë përgjegjësisë politike, për bartësit e funksioneve publike është një mangësi serioze e shoqërisë sonë.

Ose do ta kryejmë punën ose do të duhet të largohemi. "Por ne nuk kemi kompetencë ligjore", dhe a keni paraqitur iniciativë për të marrë kompetencë ligjore? Të gjithë në mikro-botën në të cilën ne drejtojmë institucionet e dinë se ku janë anomalitë dhe e dinë pse nuk mund të ndërhyjnë në ndonjë rast. Por, prisni, është shumë e thjeshtë, bëni një shkresë - iniciativë, i shkruani Qeverisë, Sekretariatit, legjislacionit, formohet një grup pune, përgatitet një tekst, brenda një muaji dalin ndryshimet dhe plotësimet. Sidomos, nëse e dini, mund t'i dërgoni tekst të gatshëm Qeverisë, siç kemi dërguar për ligjin për policinë komunale. Mendoj se është pozicion shumë më komod të thuash se nuk kemi ingjerenca. Dhe definitivisht nuk jam dakord që ajo të jetë e centralizuar. Si do ta dini ju se këtu në Shkup, si inspektorat shtetëror i ndërtimit, se Gjevgjelia ka ndërtime ilegale ? Epo, atje Pockov do të ketë inspektorët e tij dhe do ta bëjë punën e tij në rajon - Gjevgjeli, Vallandovë ... po I tregoj njësitë e vetëqeverisjes lokale që nuk kanë kapacitet, por është në rregull, ne do t'i bashkojmë ata. Nëse bashkohemi në Shkup, do të kemi mbi 100 persona në terren. Nëse heqim marrëzinë e të pasurit licenca, atëherë do të kemi 100 e më shumë persona në terren për gjithçka. Epo, atëherë do ta pyesim a do të kemi raste si Matka dhe Mavrovasja, i them si raste më ekstreme. Kemi prapa paravanit, ku nuk shihet, një milion raste të këtilla. Duhet të kuptojmë më me përgjegjësi funksionin që kemi dhe të mundësojmë formimin e një sistemi që është funksional. Pjesa e mirë e punës është se në LSDM e kemi parë këtë. Edhe në programin e Qeverisë, nëse e shihni, një pjesë e mirë e këtyre gjërave për të cilat po flas, dhe për të cilat kemi luftuar brenda partisë për të hyrë në prioritet, kanë hyrë në prioritet dhe janë në Programin e Qeverisë si ndryshime në tekstet ligjore ose miratimi i ligjeve - tha Shilegov.

Negociatat me Bashkimin Evropian, shtoi ai, nuk na sjellin vlerat e Bashkimit Evropian, por ndryshimi ynë në kategorinë e përgjegjësisë në punën që bëjmë do të na çojë në funksionimin cilësor të institucioneve, siç dëshirojmë të gjithë.

- Por, kurrsesi të centralizohet, jo! Të shpërndahen, të dihet se kush është fajtor. Tani kemi një pozicion që kryetarët e komunave mund të jenë një çadër e mirë, shikuar politikisht. Për shembull, parkimi në kej. A është logjike si qytetar të bërtasësh "çfarë po bën kryetari i komunës"? Është logjike. Prandaj, duhet të jemi të kujdesshëm kur duam centralizim. Jo, ne kemi nevojë për t'u shpërndarë, për t'u unifikuar në drejtim të licencave dhe atëherë mund të themi lirisht "mirë, tani, nuk është aq e lehtë dhe e thjeshtë që disa gjëra të na ndodhin, siç na ndodhin" - tha Shilegov.